Tokom 2019., malo je i teže za povjerovati, Matej nije izbacio niti jedan album s obradama. Ovo je prvi takve vrste sniman u ljeto po izabranim stihovima mladog mariborskog pjesnika, performera, plesača i vizualnog umjetnika Toma Vebera (rođen 1995.), pobjednika Pesniške olimpijade 2018., te finalista Pesniškega turnirja 2019. godine. Osim toga, on je jedan od prvih organizatora LGBT književnih večeri u Mariboru.
Matej kao provjereni knjiški moljac nije mogao odoljeti ovakvom izazovu, pa je vrlo nježno i sjetno uglazbio "V tej pesmi zame ni prostora", "
Vse kar je ostalo je bilo belo", tek malo se raspjevao i polovično raspojasao u "
Lahko bi jo rešil", a onda ponovo otišao u metodične ambijentalne drone seanse "
Irski fantje" koji svoje probleme rješavaju sami ispred TV-a, a kako album odmiče, iz skladbe u skladbu se sve više ističe snažan identifikacijski angažman queer i LGBT zajednice kroz "
Glas", "
Avtentičen jaz", pomalo se zafrkava u "
V mesec dni" o stanovitim izrodima što traže poznanstva po Rumunjskoj, Švicarskoj, Italiji, Engleskoj, dakako po nepogrešivo provjerenim feng-shui metodama, okončavajući ovaj zaokruženi koncept programatskim "
Še zadnjič" i "
Čas je".
Od izabrane lirike i neo-folk/ americana ambijenata, ovaj vrlo nježan album idealno sjeda na pripadajuće hipsterske radove poput Bon Iver, Fleet Foxes i sličnih sljedbenika koji neupućenome možda i ne sugeriraju seksualnu opredijeljenost, ali zasigurno čudno djeluju što dovoljno govori o sofisticiranom izrazu kojeg je Matej ovdje vrlo dobro autorizirao.
Naslovi: 1.V tej pesmi zame ni prostora, 2.Vse kar je ostalo je bilo belo, 3.Lahko bi jo rešil, 4.Irski fantje, 5.Glas, 6.Avtentičen jaz, 7.Vmesecu dni, 8.Vesolje v rumenjaku, 9.Še zadnjič, 10.Čas je
ocjena albuma [1-10]: 7
horvi // 28/10/2021