home > mjuzik > Same evrovizijske popevke (z zasedbo Stara mama bend)

kontakt | search |

MATEJ KRAJNC: Same evrovizijske popevke (z zasedbo Stara mama bend) (Slušaj najglasnije, 2019)

Pa neki jedanaesti rad zasedbe Stara Mama Benda, a ukupno otprilike dvadeseti zajednički Mateja i Aleksandera Cepuša po nazivu bi se referiralo na moguće obrade pjesama koje su na bilo kakav način sudjelovale u revijalnom zlodjelu zvanom Eurovision iliti Eurovizija/ Evrovizija. Ali, ama baš ništa od takvih očekivanja...
[  ]

Stara Mama Bend je uvijek nepredvidljiv od albuma do albuma. Na ovome se Matej služi samo tekstovima i teatralnim vokalnim izvedbama ciktajući, dahtajući, stenjajući, polurecitirajući, gotovo i da nema neku klasičnu vokalnu ariju ironizirajući libreto i fabulu, a Cepuš je zadužen za minorno opsluženje glazbene infrastrukture samo prebirajući po svojoj čuvenoj bas gitari što sve skupa funkcionira poput eksperimentalnog sessiona i poetske večeri u kojoj su obojica maksimalno otkačeni i neurotični (Cepuš ne koristi glas). Nema se tu šta puno komentirati: neuhvatljiva misaona sprega tekstova o svemu i svačemu - o bivšoj djeci, bivšoj ljepotici, javnim službenicima, osobama koje nitko ne poznaje, kipovima što navijaju za spomenike, bivšim komunistima koji nikad nisu imali sluh za melodiju, prisjeća se mladosti da je puno bolje bilo dok je imao 17, pa o Sinatri, Blake Carringtonu (iz multipopularne TV trakavice "Dinastija"), biznisu, odnosno ničemu striktno tematski određenom sa ciljem otvoriti ispušni ventil za neobavezne lirske ekspresije koje ovaj puta izgledaju kao da su nastale bez neke prethodne pripreme, ali znajući Mateja, on ništa ne prepušta slučaju improvizacije makar se ovdje kroz različite glasovne tretmane (ima i mumljanja) potrudio da ovih 15-16 minuta upravo tako izgleda.

Cepuševa svirka je također neobavezna, pojačana brojnim zvučnim efektima (delay, echo, halovi, distorzija...) i takvim laid-back segmentima isprepliće staccata izlazeći i u implicitne jazz/ free-ambient/ blues/ moody seanse što sve skupa ostavlja simpatičan artistički utisak s tom 'kikiriki' spikom ciničnih komentara u kojima se nazire ironija ka europejskom pokroviteljstvu da unatoč svim obećanjima, nadanjima i prohtjevima tek samo izabrana elita uspijeva ostvariti velike karijere i osobne snove.

Naslovi: 1.Otroci, 2.Zvestoba, 3.Pamflet, 4.Brada, 5.Sinatra je vstopil skoz klet, 6.Preproga, 7.Pisarniški material za Blakea Carringtona, 8.Plišasta podkev

ocjena albuma [1-10]: 6

horvi // 18/04/2019

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations

TREES OF MAINE / CONSECRATION / (THE) LESSER MEN: Twin Cities / Plava laguna / References, Reflections: Revelations (2019)

| 31/10/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Leaving Meaning

SWANS: Leaving Meaning (2019)

| 25/10/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Iz kapetanovog dnevnika

CHUI: Iz kapetanovog dnevnika (2019)

| 21/10/2019 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Same evrovizijske popevke (z zasedbo Stara mama bend)

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*